pirmdiena, 2015. gada 22. jūnijs

Vista vai žurka - krīzes komunikācija

Latvijas ziņu portālos arī pavīdēja ziņa, kas iepriekšējā nedēļā satracināja Amerikas sabiedrību un lika pasvīst dažu uzņēmumu komunikācijas nozares profesionāļiem. Kāds puisis Facebook publicēja bildi ar vistas gaļas ēdienu, kas pirkts KFC ātrās ēdināšanas restorānu ķēdē. Un vista izskatās pēc žurkas.


Šī ziņa kļuva par vīrusa ziņu jeb viral, kas izplatījās mežonīgā ātrumā. Redzot, ka popularitāte pieņemas spēkā, puisis publicēja vēl vienu bildi savā Instagram profilā - no cita rakursa tā tomēr neizskatās kā žurka.

Īsāk sakot, tika dots pamats maksimāli daudzām diskusijām. KFC paziņoja, ka nav pamata apšaubīt vistas esamību konkrētajā produktā. Ziņas un bilžu izplatītājs atteicās sazināties ar KFC pārstāvjiem, kas no komunikācijas viedokļa ir lielākais izaicinājums. Neko nav iespējams ne pierādīt, ne pārbaudīt. KFC vienkārši maksimāli centās izmantot pieejamos resursus, lai pierādītu savu taisnību.
"We have extended the opportunity to have an independent lab evaluate the product at our own expense, but the customer refuses to provide the product in question," KFC's statement said.

Kaut kādu iemeslu dēļ gan ēdiens nokļuva pie KFC pārstāvjiem, kas neatkarīgā laboratorijā veica pārbaudes un nule ir paziņojuši par sava sākotnējā apgalvojuma patiesumu - aizdomīgais veidojums ir neveiksmīga dizaina vista. Atliek vien kārtējo reizi nonākt pie secinājuma, ka daudzos gadījumos zīmolam nav iespēju ietekmēt, ko par to runā. Un nav iespējams ātri sarunas noklusināt - šajā gadījumā no ziņojuma izplatīšanas brīža 11. jūnijā ziņa no laboratorijas tika saņemta tikai 22. jūnijā. Tātad 11 dienas uz uzņēmumu krita aizdomu ēna. Ar to jārēķinās digitālajā laikmetā.

Nobeigumā - pie reizes nepaveicās arī Rīgas Miesniekam.



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru