otrdiena, 2016. gada 31. maijs

Eiropas Komisija plāno izmaiņas, lai atvieglotu iepirkšanos internetā ES robežās

Eiropas Komisija (EK) ir ceļā uz vienotu e-komercijas noteikumu ieviešanu visās Eiropas Savienības  (ES) dalībvalstīs. Tā ir sagatavojusi Digitālā vienotā tirgus un Vienotā tirgus stratēģijas, kas vērstas uz atvieglotām iespējām pirkt un pārdot gan uzņēmumiem, gan privātpersonām Eiropas robežās. Saskaņā ar EK datiem, tikai 15% ES iedzīvotāju izvēlas izmantot citas valsts interneta veikalu pakalpojumus.

Izmaiņas likumdošanā paredz:
- ģeolokācijas funkcijas aizliegšanu - iedzīvotājiem visā ES ir jābūt vienādām tiesībām iegādāties preces jebkuras valsts interneta veikalā neatkarīgi no atrašanās vietas. Tas nozīmē, ka pirkumu izdarīšanai jebkurā ES interneta veikalā vajadzētu būt derīgai jebkurai citas ES valsts bankas kartei. Uz šo nosacījumu, protams, neattiecas nodokļu ierobežojumi, kas katrai valstij saglabāsies saskaņā r iekšējajiem noteikumiem;

- caurspīdīgāku cenu politiku nelieliem starptautiskiem sūtījumiem, lai vecinātu ES iedzīvotāju interesi iepirkties citā valstī. Šobrīd saskaņā ar datiem, kas ir EK rīcībā, pasta pakalpojumi starp valstīm ir 5 reizes dārgāki kā iekšējā tirgū;

- patērētāju tiesību aizsardzību, skaidri nosakot, kas ir negodīga komercprakse digitālajā pasaulē.



4 komentāri: