ceturtdiena, 2009. gada 15. oktobris

Maza vai liela aģentūra. Ko izvēlēties - tāds ir jautājums

Šobrīd topā DDB - šāds secinājums radās pēc tam, kad 7Guru portālā šorīt ieraudzīju ziņu (pēc visa spriežot, tomēr preses relīzi) ar nosaukumu "DDB un Stenders cīnīsies starptautiskajā arēnā". Pēdējā laikā DDB komandai sāk uzticēties arvien vairāk uzņēmumu, kas, neskatoties uz ekonomisko lejupslīdi, tomēr vēl turpina mēģināt attīstīties. Kas ir par iemeslu šādai uzticībai?

Ja es kā uzņēmuma pārstāve būtu spiesta izvēlēties, kas vadīs uzņēmuma komunikāciju, būtu vairāki faktori, kas noteiktu izvēli. Galvenais, manuprāt, ir izvēlēties - vai uzticēties pieredzējušai aģentūrai vai meklēt jaunu aģentūru, kas meklē izaicinājumus un iespēju sevi pierādīt. Par labu pirmajam variantam runā iespēja uzticēties, tomēr galvenais drauds ir iespējamā rutīna. Kā rāda pieredze, Latvijas labākie -  gan Mooz, gan DDB - pēc izcilām reklāmas kampaņām piedzīvo radošuma un kvalitātes kritumu. Tātad sniegums nav stabils un vērtējams viennozīmīgi. 

Kas attiecas uz jaunajām un sevi pierādīt alkstošajām aģentūrām, pagājušā gadā festivālā Eurobest interesantu lekciju lasīja Coca Cola Mārketinga vadītājs, kampaņas Happinness Factory iniciators. Viņš stāstīja par to, ka uzņēmumam kā vienam no, ja atmiņa mani neviļ,  Latīņamerikas futbola turnīra sponsoriem vajadzēja radīt kampaņu. Un tad nu tika štukots, kā atrast aģentūru, kam uzticēt šo uzdevumu. Tika nolemts par labu šādai stratēģijai - izsūtīt darba uzdevumu un pēc tam Coca Cola pārstāvjiem pašiem doties pie katras aģentūras un uzklausīt ieceres prezentāciju. Rezultātā tika izvēlēta viena neliela aģentūra, kuras darbinieki bija patiesi futbola fani un līdz ar to pārliecināja, ka slikts rezultāts nebūs iespējams. Un nebija :)    

Vai Stendera uzņēmuma izvēle sevi attaisnos, to mēs redzēsim. Taču man personīgi šķiet, ka DDB pievīla LMT cerības.  

8 komentāri:

  1. DDB - drosmīga delveru banda
    Mooz! - maģiska ozona opozicionāru zvērība

    kurs stiprāks un radošāks?

    AtbildētDzēst
  2. manuprāt O!K ļoti laba kampaņa un atgriež O!K kā spēlētāju priekšapmaksas karšu tirgū.

    AtbildētDzēst
  3. Ziņa vai preses relīze... Nu, vai gadījumā no preses relīzēm netop ziņas un no preses relīzes paņemot svarīgāko informāciju, nopublicējot to, tā nav ziņa? :)

    Bet par DDB. Varbūt LMT cerības arī pievīla... To gan redzēsim rezultātos, taču O!Kartes relaunch tomēr šķiet veiksmīgs piemērs! Un tur gribētu turēties pretī un teikt, ka aģentūrā diez vai vērojams radošuma kritums. Līdzīgi kā ar Zelta kampaņu. Lai nu par ko, bet, šķiet, par radošumu nav vērts sūdzēties :)

    Šādas diskusijas ir patiesi foršas, jo ļauj uzzināt profesionāļu viedokļus! Ja vien to viedokļu būtu vairāk :)

    AtbildētDzēst
  4. Par ziņām un preses relīzēm - top, top, viss kārtībā, tikai parasti var pamanīt, vai pārdrukāta preses relīze vai informāciju gatavojis žurnālists, aptaujājot visas iesaistītās puses un ļaujot paskatīties kritiski uz preses relīzē norādīto informāciju. Jo kvalitatīvāka šāda informācija, jo lielāka uzticamība ziņai un medijam kopumā :)
    Par radošuma kritumu - gribas, lai veiksmīgākie piemēri seko viens otram nevis viens ir veiksmīgs, bet cits - nē. Var jau būt ka gribu par daudz :)

    AtbildētDzēst
  5. Nesen Rīgā izpētīju reklāmas plakātus O! kartei. Godīgi? Nesapratu. Reklāma robežojas ar mākslu un bezjēdzīgumu. Līdzīgi kā ar video klipu veidošanu. Vienīgā sakarīgā dziesma tiek izpildīta krievu valodā, par video klipiem klusēju.
    LMT reklāmas klipi ar sadomazo iezīmēm, metāla piegaršu un mocīša uzraušanu ratā vai kā tur, vispār neuzrunā, kur nu vēl tie superīgie runātāji par to, kāpēc atgriezušies vai ir LMT klienti. Sintētiski. Pēc visiem šiem klipiem pārņēma sajūta, ka LMT klienti ir iedomīgi, apmeklē "Arsenāla" festivālu un paši nesaprot, kāpēc to dara.
    Neesmu Tele2 klients, bet Tele2 reklāmas patīk labāk. Vienīgais, kas mani notur LMT, ir labs pārklājums. Varbūt to vajaga arī reklamēt :)))

    AtbildētDzēst
  6. Es kādreiz uzskatīju, ka LMT lojalitātes programma ar tiem visiem līmeņiem ir lieliska. Tagad, kad cilvēki tomēr skaita naudiņu, man tā vairs nešķiet. Turklāt ir parādījušās daudzas labākas lojalitātes kampaņas, kas man arī tīri profesionāli liek izdarīt secinājumus. Un arī uzņēmumam - laiki mainās. Tagad, ja es varu ietaupīt, tad tas man nozīmē ļoti daudz. Es saprotu, ka LMT nav viegli, jo konkurenti ir ļoti agresīvi, bet, ja man kā patērētājam konkurenta piedāvājums šķiet saistošāks, tomēr nejūtos vainīga :)

    AtbildētDzēst
  7. Atgriežoties pie raksta jautājuma - patreizējā attīstības stadijā (lv) izvēli(piem.aģentūras, auto utt) manuprāt diktē stereotipi un zīmoli, nevis racionāla apziņa par nepieciešamo. Izvēle bieži ir emocionāla. Un var jau būt, ka tas ir cilvēcīgi, tikai jāpiebilst, ka pārsniedzot zināmu robežu, kļūst muļķīgi (kas arī ir cilvēcīgi protams :) Nu tādas te neauglīgas pārdomas..

    AtbildētDzēst