Lecīgie mārketinga tīņi spurojas pretī visādās formās un jau Ievas aprunātajā Eurobest iekampu svaigu gaisu no Heartbeats International dibinātāja Jakob Lusensky. Viņš piedāvā 4P nomainīt uz 4E*
Kāpēc? Jo pēc SIFO institūta datiem, 75% cilvēku apzināti izvairās no reklāmas (pārslēdz kanālus, never vaļā spamu, aizver acis, redzot bannerus (ok, pēdējais bija mans izgudrojums) un tādā garā). Tāpēc ir aktuāls jautājums, kā veidot veiksmīgu dialogu ar klientu, nekrītot viņam uz nerviem, bet liekot viņa sirdij pukstēt straujāk, sajūtot tavu brendu.
Tarā - te ir risinājums. Tātad, 4P vietā ieliekam 4E: Emotions, Experience, Engagement, Exclusivity un mēs iegūstam MŪZIKU!
Vienkāršs piemērs - kad mēs dzirdam NOKIA tūni, mums uzreiz pa galvu maisās Nokia. Ja runājam par muzikālo brendingu Latvijas kontekstā, tad nav man tāda top of mind labā piemēram, toties uzreiz nāk prātā trash. Piemēram, sieviešu žurnāls, kurš reklāmas fonā ielicis Sex and the City melodiju, tikai pakabinājis dažas notis uz augšu vai leju, lai īstenie autori nepiesienas. Var jau kaut ko pukstēt par ierobežotu budžetu un citām lietām, bet manā skatījumā tādi paņēmieni ir tikpat graciozi kā atrauga.
Īss ieskats Jakoba Lusensky lekcijā, ko viņš lasīja Stokholmā 2009. martā:
http://www.youtube.com/watch?v=T1dt_V1tGys
Novēlu, lai dzirdot jūsu brendu, klienti justos kā klausoties Cīrihes kamerorķestri :)

*E. Jerome McCarthy 4P (product, place, promotion, price), ko 81. gadā ar vēl 3 P (ppl, process un physical evidence) papildināja Boom un Bitner.
P.S. Mīļo Salavecīt. Lūdzu, uz nākamajiem Ziemassvētkiem, uzdāvini man Jakoba grāmatu Sounds Like Branding.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru