otrdiena, 2010. gada 18. maijs

Par Depo darbinieku publisko gānīšanos internetā

Stāsts par to, vai uzņēmuma darbiniekiem būtu jāliedz pieeja sociālajiem tīkliem darba laikā, šķiet ir nebeidzams. Arī es esmu par to rakstījusi. Esmu nostājusies tajā pusē, kas saka - ja gribēs, atradīs veidus kā tur būt, tāpēc šādi ierobežojumi mūsdienu tehnoloģiju iespēju laikmetā neko nedod.  

Arī ierobežot to, ko saka par uzņēmumu, mūsdienās kļūst aizvien grūtāk. Un jautājums arī, vai vajag. Vienīgais, ko var un nu jau droši vien arī vajag darīt, ir ierobežojumu noteikšana attiecībā uz sarunām par uzņēmumu sociālajos tīklos, ko ierosina/veic uzņēmuma darbinieki. Tā noteikti šobrīd vajadzētu rīkoties Depo veikalu tīklam, reaģējot uz Depo Darbinieku aktivitātēm Tviterī, ja vien tie patiešām ir Depo darbinieki. Manuprāt, šis šobrīd ir pirmais un redzamākais piemērs Latvijā, kā uzņēmuma darbinieki grauj uzņēmuma tēlu.
       VS   

Man sākumā likās simpātiska Depo darbinieku rosīšanās, tāpēc sāku šim kontam Tviterī sekot. Ja nekā citādi nevar pievērst uzmanību tam, ka uzņēmums pārkāpj darbinieku tiesības, tad sociālo tīklu izmantošana var būt efektīvs instruments. Taču tagad tā ir pārvērtusies par vienkāršu publisku gānīšanos par to, ka tiek tirgotas vecas begonijas u.tml. Interesanti, ka pagaidām nav reakcijas no Depo. Vismaz es neesmu dzirdējusi publiski paustu nostāju. Jo ilgāk uzņēmums klusēs un izliksies šo lietu nemanām, jo, manuprāt, grūtāk būs ko labot. Atcerēsimies, ka pasaulē šādi gadījumi jau ir bijuši - daži Domino Pizzas (ASV) darbinieki pagājušajā gadā izplatīja video, ņirgājoties par uzņēmuma ražotajām picām. Viss beidzās ar arestu un pamatīgu kampaņu, lai uzņēmums atgūtos no šī trieciena. Tā kā, manuprāt, ir ko padomāt abām iesaistītajām pusēm. Un tas nekas, ka Depo darbinieki pašlaik darbojas anonīmi. Neo gadījums liecina, ka mūsu policija ir spējīga atklāt kibernoziegumus.    

10 comments:

  1. ''Interesanti, ka pagaidām nav reakcijas no Depo.'' - VARBŪT IR KOMENTĀRI NO 'LIDO' ? Varbūt Ievai T. ir kāda cita informācija par līdzīgiem notikumiem Latvijā ( paldies par ASV piemēru, taču Latvijas apstākļi/biznesa filosofija,manuprāt, nav salīdzināmi ar lielvalstu vai attīstīto valstu )? Vairāk par to, kas IR, nevis par to, kā NAV - un Ievas T. rakstītajam sekos aizvien vairāk cilvēku ?

    AtbildētDzēst
  2. LIDO viedokli žurnālisti ir izdiņģējuši, DEPO tēmai pagaidām nav pieķērušies. Par līdzīgiem gadījumiem Latvijā nekas zīmīgs prātā nenāk, bet, ja ienāks, noteikti uzrakstīšu :) Uzraksti arī Tu, ja zini kādu. Protams, ASV gadījums zināmā mērā nav salīdzināms ar Latviju, bet, manuprāt, tendenci parāda, jo sociālo tīklu attīstību un izmantošanu Latvijā var droši salīdzināt ar lielajām valstīm. Un šis raksts, man šķiet, tomēr vairāk ir par to, kas IR, bet, cik cilvēku, tik viedokļu :)

    AtbildētDzēst
  3. Ir jau ir 'par to, kas IR' (Interesanti, ka pagaidām nav reakcijas no Depo.) - UN mans viedoklis/secinājums - ja nav rezonanses tiem čivinātājiem Twiterī, tad nav rezona/jēgas sākt kādu aktīvu pret-darbību. Ja Depo apmeklētāju/pircēju pirkumu skaits dramatiski nekrītās, tad sākt taisnoties un pierādīt, ka neeesi 'kamielis' nav vajadzības (t.i. - darbi/reakcija bieži vien nesakrīt ar runām/rakstiem).

    AtbildētDzēst
  4. Piemēri par Latvijas specifisko situāciju jau tāļu nav jāmeklē - tepat 7 Guru atrodams - Rīgas Satiksmes krīzes NEkomunikācija - '' Traģiska autobusa avārija, trīs bojā gājuši cilvēki un vēl četri cietušie, bet „Rīgas Satiksme” (RS) izvēlas nekomunicēt un izvairīties no žurnālistiem.'' - A KO KOMUNICĒT, ko daudz runāt vai rakstīt, galu galā RS ir monopola monopols pasažieru pārvadāšanā, var atļauties i e-projektus (talonus) ieviest, i pārāk nesatraukties par firmas imidžu (prestižu).

    AtbildētDzēst
  5. Nu galvenais jau, lai Depo seko līdzi, kas notiek un lai viņi zina, ka vispār kaut kas šāds notiek. Man nekad nav licies, ka strausa stratēģija ir labākā, ko izmantot biznesā.

    AtbildētDzēst
  6. Es nu gan nezinu, vai tas, ka Depo tagad sāktu taisnoties, uzlabotu situāciju. Kas tur daudz, ko runāt? Jā, nemaksājam kā nākas, taisam citas kakas un ko nu? Apsolīt - es tā vairāk nedarīšu? Plus, ja milzis Depo sāks reaģēt uz šo, tas nenovēršami tikai pievērsīs vēl lielāku uzmanību. Varbūt strausa stratēģija nav nemaz tik slikta un reaģēt vajadzētu jau tad, kad kāds ir iespēris pa dibenu un uzkliedzis "eu, es tevi redzu, nāc kauties!!!"

    AtbildētDzēst
  7. ''Varbūt strausa stratēģija nav nemaz tik slikta un reaģēt vajadzētu jau tad, kad kāds ir ....'' - Cāļus skaita rudenī jeb 'lielīb' naudu nemaksā, labāk...' - viens otrs 'milzis' Latvijā vēl joprojām (jau 20 gadus)mierīgi īsteno 'strausa politiku', jo tiešām saņem uzticamu informāciju, kas liecina, ka līdz 'speršanai'(0-es līmenis/reitings) vēl tāļu ?
    'Kā liecina jaunākie SKDS aptaujas dati (2010. gada aprīlis), šobrīd Latvijas pilsoņu uzticību pilnībā ir zaudējusi Saeima un politiskās partijas. Tikai 7% no Latvijas vēlētājiem vismaz daļēji uzticas Saeimai un politiskajām partijām.'

    AtbildētDzēst
  8. Paldies, ka rosinājāt pārdomas manī par šo tēmu. Es tomēr sliecos uz strausa politikas neatbalstīšanu ar nosacījumu, ka uzņēmumam rūp savs tēls. Šajā gadījumā es domāju, ka Depo ir jākomunicē savas kļūdas un ne tikai jāapsola tās labot, bet arī jālabo. Šī visa sakarā komentārs un links uz vērtīgu rakstu: "Talking about weakness is one of the most effective ways to build credibility. It represents an example of acting against your own interests. And in doing so, it demonstrates to the listener that you are not trying to sell your product at all costs." Vairāk šeit http://www.forbes.com/2010/05/26/crispin-porter-dominos-brand-honesty-cmo-network-michael-maslansky.html

    AtbildētDzēst
  9. Lūdzu - un paldies par saiti, taču mana pamatdoma bija - ir kļūdas un ir 'kļūdas'. Par kļūdām ir jāatbild un jāstāsta par to novēršanu - labākais piemērs par kļūdām ( nejaukt ar 'kļūdām' - izdomājumiem vai nomelnojumiem/dezo-informācija ) ir pašreizējā situācija ap BP un naftas noplūdi Meksikas līcī ( ekoloģisko katastrofu ASV piekrastē ). http://www.bp.com/extendedsectiongenericarticle.do?categoryId=40&contentId=7061813

    AtbildētDzēst