Vakar man bija ļoti interesanta diskusija par mārketingu ar vienas nelielas atpūtas vietas saimniekiem - pludmales sporta un atpūtas centru "Koklītes" Saulkrastos. Man tiešām šķiet, ka šis noteikti ir viens no šīgada vasaras atpūtas vietu mārketinga veiksmes stāstiem. Pozitīva publicitāte un augsta atpazīstamība, kā rezultātā tiek sasniegti labi biznesa rezultāti. Svarīgi ir arī tas, ka pirmās sezonas darbības laikā ir tapis zīmols, kas jau garantē attīstības platformu nākamajai sezonai. Bet kā rīkoties tālāk?

Mēģinot palīdzēt rast atbildes uz šo jautājumu, atradu interesantu rakstu, no kura izvilku dažus atslēgas teikumus. Manuprāt īsi un kodolīgi tiek pateikts, kas jāņem vērā jebkura zīmola īpašniekiem, domājot par attīstību. Varbūt šis noder arī kādam, kas ir tikai zīmola radīšanas sākumstadijā:
1) branding is about what people believe about your company, product and/or services. In order to have a brand, you need to be known. The best way for small companies to get known is to have an offering that a market loves (and ideally loves to talk about);
2) again, your brand is what people believe about your company. As such, it’s something that a company can try to steer in a direction but buyers will ultimately control. What a market decides your brand is about is the direct reflection of their experiences with your product and company. By focusing on those you are focusing on your brand;
3) there’s no shortcut to building a great brand. You still have to do the work of providing customers with service that keeps them happy over time.
Tieši tā! Lai kā tiem bossiem gribētos, ar mārketinga komunikāciju nevar uzburt brīnumu.
AtbildētDzēstPēdējo reizi kad biju koklītēs, jūras krastā bija daudz smirdīgu jūraszāļu :(
Nu jā, brīnums notiek tad, kad sakrīt visi faktori.
AtbildētDzēstBet nu par tām jūraszālēm - tāda nu ir tā Latvijas daba, un šī īpatnība, manuprāt, jāuztver kā viena no jūras zīmola :)