svētdiena, 2010. gada 7. novembris

Nesaprotamā cenu un atlaižu politika

Man jau kādu laiku ir neskaidra atsevišķu uzņēmumu cenu veidošanas politika. Es saprotu, ka cilvēki vienmēr uzķersies uz atlaidēm, bet, ja man atlaides tiek piedāvātas katru dienu, tad skaidrs, ka es vairs nepirkšu produktu/pakalpojumu par parasto cenu. Rodas jautājums - kāda jēga šādā situācijā vispār būs atlaidēm? Un kā tad es beigās noturēšu savu cenu, lai gūtu peļņu? Secinājums: man brīžiem ir aizdomas, ka uzņēmumi neprot izmantot atlaižu rīku, lai gūtu vērā ņemamus biznesa rezultātus.

Divi piemēri. Pirmais no tiem ir AirBaltic. Tāda sajūta, ka ik pārdienas izsludina arvien jaunas atlaides. Bēda tik tāda, ka brīžiem ne ar uguni nevar atrast tās labās cenas. Uzņēmums jau vienmēr pateiks - pats vainīgs, vajag sekot līdzi un, jo ātrāk uzzināsi par atlaidēm, jo lielāka iespēja, ka tiksi pie izdevīgā piedāvājuma. Bet, ja šāda situācija visu laiku atkārtojas, ka nevari atrast labos piedāvājumus, sāc domāt, ka kaut kas nav tīrs. Sajūta, ka AirBaltic visus savus klientus tur tādā nelielā trauksmes un gatavības stāvoklī tūlīt pirkt biļetes, bet bieži vien nākas vilties. Un brīdī, kad tiek izsludināta Lielpārdošana, vairs nav ticības, ka neapčakarēs. Šeit gribētu citēt Rene Fischer, kas pazīstams Latvijas reklāmas darboņu aprindās un ir aģentūras The Matter līdzīpašnieks. Viņš savā Facebook profilā šonedēļ rakstīja: "Rene Fischer is a bit sorry for airBaltic. A new "special offer" newsletter every other week, a "buy 3 get 1 for free" offer in the Baltic Miles newsletter... guys, you do have a bit of an issue with your cashflow, right? I can borrow you some hard currency if you wish. Care for some EEK?"

Otrs piemērs ir Pludmales un atpūtas centrs Brazīlija. Tā kā tam jau otro dienu nestrādā mājas lapa, nav iespēja precizēt cenas. Bet no septembra tās visu laiku ir kritušās. Viss sākās ar piedāvājumu studentiem, pēc tam vienkārši laba cena, tagad pēdējais piedāvājums bija - Ls 2 no cilvēka par spēli neizdevīgajās stundās (dienas vidū). Un sakiet lūdzu, kā pēc tam cenu pacelt iepriekšējā līmenī? Vai šāda cena tagad būs visu laiku? Šādos brīžos atceros mana mārketinga pasniedzēja Tallinas universitātē teiktos viedos vārdos - price is the last thing to play with.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru