Pirms Jāņiem, šķiet, katru Latvijas iedzīvotāju nepatīkami pārsteidza ziņa par ugunsgrēku Rīgas pilī. Lielākajai daļai tā bija nedaudz sabojāta tuvojošos svētku sajūta. Taču vairākiem desmitiem cilvēku tas bija kas vairāk - iespējams, nopietnākais viņu spēju un prasmju pārbaudījums, kāds līdz šim pieredzēts. Runa ir par ugunsdzēsējiem. Iepriekš daudz diskutēts par viņiem pieejamā ekipējuma un tehnikas kvalitāti. Tagad varējām reāli dzīvē saprast, kāds tas ir. Gluži vai kā mārketinga aktivitāte ar mērķi piesaistīt uzmanību arī šai problēmai. Šajā gadījumā, protams, nekas netika darīts apzināti, bet noteikti jāuzteic gan komunikācijas cilvēku, gan dienesta vadības paveiktais radušās situācijas izmantošanā, lai veidotu pozitīvu priekšstatu par dienestu.
Dienu pēc traģiskā negadījuma daudzi vakara ziņu raidījumi bija veltīti gandrīz tikai šai tēmai - tās apskatīšanai no dažādiem aspektiem. Nezinu, cik viegli vai grūti nācās ugunsdzēsējus pierunāt uz komunikāciju (šeit noderētu kāds komentārs no žurnālistiem), bet neviens neizskatījās esam piespiests kaut ko pateikt. Neviens formāli neatreferēja kādas nebūt situācijas nianses - visi kā viens ar pilnu atbildību emocionāli stāstīja par notikušo. Arī dienesta priekšnieks šajā dienā bija viens no brigādes. Un arī viņš bija pieejams un ļoti labi pastāstīja par notikušo. Protams, jāatceras, ka šajā gadījumā runa bija par katra glābēja dzīvību, tāpēc stāsts noteikti bija emocionālāks kā citkārt. Taču bija iespēja nestāstīt, kā bieži vien to esam pieraduši redzēt. Bet pastāstīja. Un rezultātā komunikāciju speciālistiem ir ko mācīties. Tiem, kas neredzēja piektdienas, 21. jūnija ziņu raidījumus, šeit linki uz TV3 un LTV. Manuprāt, komunikācijas paraugstunda no ugunsdzēsēju puses.
Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) preses pārstāvis visu diennakti ziņoja par norisēm dienesta Twitter kontā - lielisks mūsdienu mediju izmantošanas piemērs. Šeit tikai daļa no tvītiem, bet katrs ar lielu vērtību un šķietami ļoti pārdomāts - ziņojums par situāciju, komunikācija ar medijiem un vienkāršiem interesentiem, svarīgāko ziņu retweet. Manuprāt, tieši šādi būtu jāstrādā iestādei, organizācijai vai uzņēmumam.
Kulminācija notikuma komunikācijai bija glābēju sarunas internetā, ko YouTube publicēja Neatkarīgās Rīta avīzes žurnālists. Iespējams, ka tā bija viņa ideja, taču atkal - bija iespēja informāciju nedot. Vēl svētku pasākumā dzirdēju šo video pārspriežam. Uzskatu, ka tā arī šajā gadījumā ir komunikācijas paraugstunda. Video joprojām neviena slikta komentāra un 31 "like", neviena "dislike". Tas no latviešiem ir ļoti daudz:
:
:
Daudz kritizēta valsts iestāžu prasme komunicēt. Taču šis nu reiz ir viens ārkārtīgi labs piemērs no valsts iestāžu puses, kas, es domāju, ir pelnījis nozares profesionāļu atzinību.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru