Pētījums par B2B klientu paradumiem ir publicēts jau pirms kāda laika, tomēr blogā gribētu piefiksēt galvenos atklājumus. Galvenokārt tāpēc, ka salīdzinoši maz tiek runāts par šo segmentu. Kas tad ir svarīgākie pieturas punkti.
72 % biznesa attiecībās, plānojot jaunus pirkumus vai meklējot sadarbības partnerus, paļaujas uz Google. Atkārtotu meklēšanu "online" veic 70 %, savukārt 12 % meklē vairāk kā trīs reizes jau iepriekš meklēto. Esmu droša, ka tā notiek arī Latvijā. Īpaši gadījumos, kad cilvēks, kurš meklē, savu darba dienu pavada pie datora. Google uzreiz atradīs visu - informāciju par uzņēmumu, piedāvājumu un pat klientu atsauksmes! Citi informācijas iegūšanas avoti:
Domāju, ka Latvijā lielāka loma ir personīgajiem kontaktiem - tomēr daudz vienkāršāk kā plašājā Amerikā ir atrast kādu pazīstamo, kas jau sadarbojies ar konkrēto uzņēmumu. Līdz ar to, manuprāt, samazinātos pārējo pozīciju lietošanas apjoms.
89 % no pētījuma ietvaros aptaujātajiem respondentiem ir pārliecināti, ka cenu ietekmē tas, cik rūpīgi tie pēta kopējo piedāvājumu. Te gan jāpiebilst, ka ne visi meklē cenas produktus, tāpēc primārā tomēr ir vispār kaut kāda informācija internetā par produktiem vai uzņēmumu. Jo plašāka, protams, jo labāka, bet cena, manuprāt, tomēr ir slidens panākumu rādītājs.
Arī par to informācijas plašumu jābūt piesardzīgiem - ekrānu lietotāji nemīl lasīt daudz teksta. Ja nu vienīgi interesējošā lieta ir specifiska.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru