Mediju tehnoloģiju uzņēmums STICKY pagājušā gada beigās publicēja interesantu infografiku par to, kādi reklāmas baneri ir redzami interneta lapās un kādus tiešām pamana lapas lietotājs. Nav atsauces, kāds tirgus ir ņemts par pamatu šim pētījumam, tāpēc cipari mūsu acīm šķiet ārkārtīgi iespaidīgi. Taču zināmas tendences tie atspoguļo. Ja kopējais reklāmas baneru skaits mēnesī ir 1707, uz ko reklāmdevēji ir iztērējuši 9,8 blijonus dolāru, tad no tiem interneta lietotāji pamana 14 %. Tas nozīmē, ka 8,4 biljoni reklāmā ieguldīto dolāru ieripo kanalizācijas caurulē.
Pētījuma veicēji arī uzsver, ka izmēram interneta vidē ir nozīme. Jo lielāks ir baneris, jo tomēr lielāka ir iespēja, ka tam pievērsīs uzmanību. Savukārt viena no labākajām vietām, kur izvietot reklāmu, ir zem izvēlnes. Tieši zem izvēlnes. Tur to pamana divreiz vairāk cilvēku kā tad, ja reklāma ir izvietota virs izvēlnes. Un tikai 22 % no kopējā laika, kamēr reklāmas baneris atrodas interneta vietnē, tas ir kādam redzams. Pārējā laikā tas vienkārši aizpilda vietu.
Vēl dažas būtiskas lietas:
Lai kā arī pūlētos nezināma zīmola reklamētāji, ir diezgan neliela iespēja, ka interneta lapas lietotājs atcerēsies esam redzējis baneri. Uzticība un pamanāmība ir jānopelna. Savukārt jautāti par kādu zināmu zīmolu, lapas lietotāji var atcerēties, ka ir redzējuši baneri pat tad, ja tā tur nav bijis. Viņiem vienkārši šķiet, ka viņi to ir redzējuši.
PAPILDINĀTS - žurnāls FORBES vēsta, ka GOOGLE ir ceļā uz jaunas sistēmas radīšanu, kas ļaus iekasēt naudu no reklāmdevējiem par reklāmas baneriem tikai gadījumos, ja tiks konstatēts, ka lapas apmeklētājam bija iespēja apskatīt reklāmu. Piemēram, reklāma parādās lapas apakšā un lapas apmeklētājs nemaz tik zemu neskatās, līdz ar to reklāmdevējs nemaksā par reklāmas parādīšanos. Vai arī lapas apmeklētājs uzreiz pēc lapas atvēršanas dodas prom. Arī tad reklāmdevējs par to nemaksā. Viss raksts žurnālā pieejams šeit
Pētījuma veicēji arī uzsver, ka izmēram interneta vidē ir nozīme. Jo lielāks ir baneris, jo tomēr lielāka ir iespēja, ka tam pievērsīs uzmanību. Savukārt viena no labākajām vietām, kur izvietot reklāmu, ir zem izvēlnes. Tieši zem izvēlnes. Tur to pamana divreiz vairāk cilvēku kā tad, ja reklāma ir izvietota virs izvēlnes. Un tikai 22 % no kopējā laika, kamēr reklāmas baneris atrodas interneta vietnē, tas ir kādam redzams. Pārējā laikā tas vienkārši aizpilda vietu.
Vēl dažas būtiskas lietas:
Lai kā arī pūlētos nezināma zīmola reklamētāji, ir diezgan neliela iespēja, ka interneta lapas lietotājs atcerēsies esam redzējis baneri. Uzticība un pamanāmība ir jānopelna. Savukārt jautāti par kādu zināmu zīmolu, lapas lietotāji var atcerēties, ka ir redzējuši baneri pat tad, ja tā tur nav bijis. Viņiem vienkārši šķiet, ka viņi to ir redzējuši.
PAPILDINĀTS - žurnāls FORBES vēsta, ka GOOGLE ir ceļā uz jaunas sistēmas radīšanu, kas ļaus iekasēt naudu no reklāmdevējiem par reklāmas baneriem tikai gadījumos, ja tiks konstatēts, ka lapas apmeklētājam bija iespēja apskatīt reklāmu. Piemēram, reklāma parādās lapas apakšā un lapas apmeklētājs nemaz tik zemu neskatās, līdz ar to reklāmdevējs nemaksā par reklāmas parādīšanos. Vai arī lapas apmeklētājs uzreiz pēc lapas atvēršanas dodas prom. Arī tad reklāmdevējs par to nemaksā. Viss raksts žurnālā pieejams šeit
Šo komentāru ir noņēmis autors.
AtbildētDzēstre kā- vīrieši tomēr skatās acīs :D
AtbildētDzēst