Šodien ballīšu vakars - "Networking After Dark". Tas nozīmē, ka 5 reklāmas aģentūras Amsterdamā aicina ikvienu Eurobest dalībnieku iegriezties viņu ofisā. Latvieši festivālā - es, otra šī bloga autore Ilze un DDB direktors Andris Rubīns - bijām 4 birojos. Protams, neatņemama jebkura pasākuma sastāvdaļa ir skaidrošana, kur atrodas Latvija :) Bet vislielāko iespaidu nešaubīgi atstāja aģentūra ar provokatīvo nosaukumu "Nothing". Kā stāstīja Andris, aptuveni pirms gada divi talantīgi DDB Amsterdamas biroja vīriņi aizgāja no aģentūras, lai dibinātu paši savu. Un tagad jau tas ir izdarīts, projekti ir gaisā, un visi steidz skatīt īpatnējo ofisu, kur viss iekārtojums, izņemot datorus, krēslus un dažas starpstāvu konstrukcijas, ir no kartona:
Nebūšu oriģināla - festivāla otrā diena atkal bija ļoti laba :) Gribu padalīties piezīmēs:
- diena sākās ar "latvieša" Renē Fišera lekciju. Latvieša tāpēc, ka viņš jau ilgāku laiku dzīvo Latvijā un par savu galveno darba uzdevumu uzskata Rietumu zīmolu integrēšanu Austrumu pasaulē. Bija interesanti dzirdēt, cik mēs - trīs Baltijas valstis - esam atšķirīgas. Tikai viens piemērs. Latvieši uzskata, ka govis ir brūnā krāsā, lietuvieši par īstajām sauc melnbaltās :)
- jau iepriekšējā dienā izskanēja doma, ka iedvesmu reklāmas nozares speciālistiem vajadzētu smelties citās nozarēs. Šodien doma tika vairākkārt atkārtota. Varbūt tiešām ir vērts padomāt, kas katru reklāmistu patiesi iedvesmo, un tam arī ļauties?
- katram stāstam ir vairākas puses - tas, ko klients domā, ko domā cilvēki par viņa zīmolu; tas, ko klients domā, ko viņš gribētu, lai cilvēki domā par viņa zīmolu; tas, ko cilvēki patiesībā domā;
- ir visais amizanta sajūta, kad uz skatuves sēž vairāki gurū un prezentē savas neveiksmes reklāmas nozarē. Taču tas rada cieņu pret viņiem, jo viņi pierāda, ka ir tikai cilvēki: "Ability to become genius depends on ability to recover from shit."
- viela pārdomām - 100 skatītāko YouTube video sarakstā ir tikai viena reklāma;
- citāti: "Brave brand recognizes that it can't control the brand, but it still continues to tell its story." "There are three ways how to communicate - owned (packaging, web site, shop as advertising option), bought and earned."
- šīsdienas nagla - franču aģentūra prezentē īpašu programmu (software), kas spēj radīt reklāmas maketu automātiski, klientam izvēloties parametrus. Kopumā iespējami 100 000 varianti. Izsmeļošas un itin jautras demonstrācijas ar stereotipiskiem iznākumiem beidzas ar aģentūras vadītāja secinājumu - viss ir iespējams, bet labi, ka šī ir vienīgā reālā iespēja to izdarīt; cerams, ka vairāk tādu nebūs. Gan klients, gan aģentūra nonāk pie secinājuma, ka nekas nespēj mēroties spēkiem ar individuālu risinājumu.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru