Šajā nedēļā mārketingā, manā skatījumā, bijušas divas galvenās aktualitātes - jautājums, vai cūku gripa ir meteorīts farmācijas kompāniju līmenī un jautājums par plānoto zīmola "Live Riga" kampaņu. Tas pirmais lai paliek vēlākam laikam, tagad par otro.
Man nekad nav bijušas šaubas par to, ka Rīgas zīmola promotēšana ir kārtējais Ainara Šlesera un Bertolda Flika biznesa projekts. Par to liecina vairākas lietas, kas jau ir izskanējušas medijos - nevēlēšanās konkursā par reklāmas koncepcijas izstrādi iesaistīt vietējos uzņēmumus, apgalvojumi, ka Flikam nav zināms, kas ir reklāmu autors u. tml. Jebkura cita zīmola sakarā šādi paziņojumi varētu būt nāvējoši, bet abi kungi stoiciski pacieš visu. Tā sakot, ko tik par dažiem miljoniem neizdarīsi :)
Bet kopumā - nu nevedas kaut kā mums ar tām Rīgas un Latvijas reklamēšanas lietām. Jau vairāku gadu garumā. Nav bijusi neviena tiešām laba reklāmas kampaņa, kas būtu stādāma kā piemērs. Un arī šī nav. Par to liecina fakts, ka Igaunija ir mūs uzveikusi ar mūsu pašu ieročiem. Laikraksts "The Times" jau tagad ierindo Tallinu starp 20 labākajiem svētku svinību galamērķiem Eiropā šogad, uzsverot, ka šeit taču bija pirmā Ziemassvētku eglīte jau tālajā 1441. gadā. Arī latvieši vairākas nedēļas vēlāk miljonu vērtajā kampaņā gribēja teikt to pašu, bet igauņi pasteidzās pirmie. Un pēc gaduskaitļiem sanāk, ka viņiem arī uz to ir tiesības, jo pat "mūsu pašu" Fliks saka - Rīgā eglīte bija 1510. gadā. Tātad 70 gadus vēlāk kā igauņiem :)
Lai nu kā, man jaunās Rīgas reklāmas šķiet pabriesmīgas. Tās visas var apskatīt portālā 7Guru. Un portālā "Cita Diena" var palasīt ekspertu viedokļus. Neviens nesaka, ka reklāmas ir ļoti labas. Varbūt labāk visu izlabot tagad nevis tad, kad būs par vēlu? Jautājums tikai noteikti šeit ir par patieso mērķi - reklamēt Rīgu vai ielikt kādu miljoniņu savā kabatā.
Vaidieniņi! Nu kā atkal izgāzās :))) Atvainojos par iesmējienu, bet kaut kur dzirdēju un ne uz ielas vai i-netā, bet tūrisma profesionāļu sanāksmē, ka egle ir mūsējā. Igauņi malači, ir ko pamācīties. Apnicis jau dzirdēt visu laiku kritiku par to kā mums tēla veidošana nevedas Latvijā, bet laikam jau tā kritika pamatota. Ieskatījos Live Riga reklāmas sirds acī un teikšu, ka drīz klīdīs mīts, ka Latvija ir NLO apsēsta. Tāpēc labāk jau tagad nedaudz pārveidojot plakātus, izcelsim citplanētiešu pastiprināto interesi. Ja jau viņiem interesant, tad kāpēc gan lai citiem nebūtu?! :)))
AtbildētDzēstValsts tēla veidošana vispār ir traki sarežģīta lieta. Tallinas Universitātē maģistrantūrā 1. kursā mums bija kurss, kura ietvaros vajadzēja izstrādāt Igaunijas reklamēšanas plānu, jo arī viņiem, tāpat kā jebkurai citai valstij, tas ir grūts uzdevums. Angļiem ir tāds labs vārds - tricky! :) Un tas triks ir saistītas ar to, ka nevar veidot vienu kampaņu visām grupām. Atceros piemēru, ko prezentējām arī igauņu kolēģiem: "Latvija - valsts, kas dzied" (country that sings). Nu kāds, piemēram, biznesmenim ieguvums no tā, ka šajā valstī dzied? :) Bet, ja pareizi saprotu, tad Rīgas Ziemassvētku kampaņa būs mērķēta uz tūristiem parastajiem. Vai šī auditorija tomēr nav pārāk plaša?
AtbildētDzēstUzstādījums, ka labāk mazāk, bet tādi, kuri gatavi uzturēties ilgāk un iztērēt vairāk, vairs nav modē. Kā jaunas vēlēšanas, tā jauni tikumi.
AtbildētDzēstAber, vai tad nebūtu lietā liekams vecais labais latviešu tikums, saves savu viensētu kārtībā. Tā būtu vislabākā reklāma. Nevis fasādes pindzelēt uz lielu kungu atbraukšanu, bet to saimniecību izmēst un sakārtot. Ritenis nav jāizgudro. Pašlaik izskatās tā, ka cmuki izskatās pāris krusta dūrieni lielajā Latvijas audeklā, bet pārējie kā melnie caurumi. Šleserim jāpamet doma, lai izvērš vienu lielu tualešu būvniecības kampaņu. Pie reizes lai piepaķer stāvlaukumus un info zīmes. Dieva goda vārds, pirmā aizskriešu nobalsošu. :)))
AtbildētDzēstLatvijā, man šķiet, notiek tā - rūpējas par to, par ko ir izdevīgi rūpēties un no kā tagad vai vēlāk varēs dabūt kādu labumu
AtbildētDzēst