trešdiena, 2013. gada 13. februāris

Zīmola komunikācijas piemērs jeb vēl viens "kā nevajadzētu". Lētas Aviobiļetes jeb Superbiletes.lv

Šī ir atbilde uz pēdējo dienu aktivitātēm dažādos sociālajos tīkos, ko izraisīja mans komentārs@aviobiletes konta administratoram Twiter sociālajā tīklā. Sarakste ir pamanīta un ievietota pat Miljons.com: 


Sarakstes turpinājums, kas nav parādījies nekur plašāk, ir tik pat interesants:


@aviobiletes ir konts Twiterī, kam labprāt sekoju un šad tad esmu ieguvusi arī labus piedāvājumus ar izdevīgām aviobiļešu cenām. Tiktāl viss ir labi, kamēr konts darbojas ar mērķi informēt par lētām aviobiļetēm, kas ir tā primārais paša uzstādītais uzdevums. Cilvēki to labprāt lasa. Un Twiter burvība ir tā, ka patiešām ir iespēja diezgan precīzi definēt, kādu informāciju no visa lielā internetā un sociālajos tīklos pieejamā informācijas apjoma vēlos lasīt.  

Problēma sākas, kad konta administratoram reizēm gribas parunāt arī par kaut ko citu. Mans ieteikums - vajadzētu izveidot jaunu kontu un runāt tur. Esmu pārliecināta, ka lielākā daļa tam piekritīs. Šo savu pārliecību norādīju arī @aviobiletes konta administratoram. Tvīti ne par aviobiļešu tēmu. Pat vispār ne par lidošanas tēmu! Ar kādu nolūku? Lai kaut kur saliktu informāciju, kas pašam šķiet svarīga? Koorporatīvais konts nav tā īstā vieta, kur to saglabāt un publicēt. 

Pieņemsim, ka man nav taisnība. Konta administrators drīkst rakstīt to, kas ienāk prātā, un visiem to ir interesanti lasīt. Nu varbūt dažiem nav, kas to pauž skaļi. Bet tad ir jāievēro elementāras uzvedības un pieklājības normas. Kā privātpersona vari teikt, ko vēlies un atbildēt par saviem vārdiem vienpersoniski, bet koorporatīvā konta gadījumā tas grauj uzņēmuma tēlu. 

Protams, katrs var rīkoties tā, kā uzskata par vajadzīgu. Tikai jāsaprot, ka interneta vidē publicētā informācija ir ļoti viegli izplatāma tālāk. Tā, kā tas notika ar augstāk minētās sarakstes parādīšanos populārajā portālā Miljons.com . Skaidrības labad piebildīšu, ka tas nebija mans ierosinājums šo saraksti tur publicēt. Un vēl skaidrības labad - man nebija nekādu antisemītisku apsvērumu, nekādu iebildumu par Bībeli bonusā, pērkot ceļojumu Izraēlas stendā izstādē. Tas bija tikai norādījums uz to, ka cilvēkam, kurš administrē koorporatīvo kontu, ir jāapzinās un jāsaprot spēles noteikumi. Es ceru, ka konkrētā konta administrators pēc šī gadījuma to ir sapratis.

24 komentāri:

  1. Atbildes
    1. Manuprāt, tas ir koorporatīvais konts. Vismaz es kā lietotājs to tā uztveru.

      Dzēst
    2. Es gan tā neuztveru. Man tas izskatās parasta privāta projekta parasts privāts profils. Un, ja cilvēkam "uzbrauc", ko viņš te savā privātajā vidē raksta par sūdiem, tad saprotams, ka cilvēks tāpat arī atbild. Protams, varēja atbildēt mierīgāk, kaut vai tāpēc, ka nav nekādas jēgas kašķēties, bet arī tavs "uzbrauciens" nebija normāls.

      Dzēst
  2. cik zinu, aiz konta sēž viens vīriņš un lapa ir viņa privātais bizness. Nepatīk - neseko - ir daudz izdevīgākas vietas, kur nopirkt biļetes.

    AtbildētDzēst
  3. Piekrītu par to, ka izvēlētās stils kā tika atbildēts ir nekorekts un nepieklājīgs, bet par konta sniegto informāciju gan nevaru piekrist.
    Konta aprakstā minēts: "Lētas aviobiļetes - tūrisma firmu akcijas, aviosabiedrību piedāvājumi, vislētākās aviobiļetes Taviem ceļojumiem atradīsi mājas lapā WWW.SUPERBILETES.LV".
    Tātad skaidri un gaiši minēts, ka sfēra ir tūrisms, par kuru konts regulāri kā par nozari stāsta savos tvītos minot gan ceļojumu apdrošināšanas, gan bezmaksas kruīzus, gan vispārējā tendences gan tūrisma, gan avio nozarē. Un protams Balttour kā tūrisma izstāde šim zīmolam bija svarīga, kas tika minēts arī viņu mājaslapā: http://superbiletes.lv/2013/02/09/kapec-jaapmekle-izstade-balttour/
    neredzu šeit nekādu problēmu, jo pat Bībeles tvīts bija "pa ķeksi", jo galu galā ir tūrisma firmas akcija, kas ir viena no konta tēmām. no sava skatu punkta neredzu par ko liekais uzbrauciens sakarā ar info plūsmu no tūrisma izstādes.
    Ja šis konts publicētu tikai lidmašīnas biļešu cenas, tas būtu garlaicīgs. Tāpat, ja piem. Rimi tvīti sastāvētu tikai no "Šodien akcija bietēm. maksāja 30 sant./kg, tagad 23 sant.kg." tipa tvītiem. Rimi tam ir domāts veikals, šim kontam tam ir paredzēta mājaslapa.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies, Zane, Tavi komentāri vietā gan tviterī, gan šeit ;) Kā konta sekotāja es, godīgi sakot, nekad nebiju pamanījusi citus piedāvājumus. Tikai aviobiļetes. Nu laikam tāpēc, ka man šis konts tiešām asociējas tikai ar aviobiļetēm. Un, kā jau teicu Tviterī - atrast interesantumu sociālajos tīklos zīmoliem ir izaicinājums.

      Dzēst
    2. Es tādu kontu vispār nebiju ievērojusi, jo ne man aktuāls tūrisms, ne biļetes un tad, ja vajag, tad arī meklē. Newsletter'i ar mistiskiem offer'iem tāpat pilna spama kastīte, priekš kam vēl savu Twitter ziņu lentu ar to piesārņot. :) Bet savdabīgā veidā mērķis panākts - par tāda konta eksistenci uzzināja vēl jauni cilvēki, lai gan par sekotāju trūkumu (gandrīz 16k)šis konts nevar sūdzēties.

      Dzēst
  4. Šķiet, ka Tu pati, Ieva, pašā sākumā tomēr esi iebraukusi nedaudz auzās - šim tvītam ir vistiešākā saistība ar ceļošanu un special offer sakarā ar to. Par lētā lidojuma atbildi, protams, komentāri lieki

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Kontā par lētām aviobiļetēm man gribas lasīt par aviobiļetēm nevis par citām lietām. Man šķiet, ka nosaukumam ir jāatbilst saturam.

      Dzēst
    2. tas, kas Tev liekas - to vari paturēt pie sevis. Man piemēram liekas, ka Rimi vajadzētu piektdienās dalīt alu par brīvu. Nesaprotu kāpēc tas vēl nenotiek!!! :)

      Dzēst
  5. Autore taču pati atzīst, ka, iespējams, pirmais komentārs uz @aviobiletes arī nav pamatots, bet raksts taču ir par komunikāciju no uzņēmēma puses un tās vispārpieņemto norumu rupju pārkāpumu.

    AtbildētDzēst
  6. Nu, ja godīgi, tad izskatās tā - viens uzbrauca ne pa tēmu otram, tad otrs sabrauca tam pirmajam atpakaļ kā nu mācēja, un pirmais tagad rāda, cik tas otrais nepariezi darīja. Cik viens labs, tik arī otrs. Bet nu smieklīgi ir, to nenoliegt, paldies ABIEM :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man likās, ka "uzbraucu" par tēmu :) Un par to, ko tas pirmais rāda: tāds ir šī bloga mērķis un uzdevums - rādīt, kas notiek ;)

      Dzēst
  7. Izskatās, ka Ieva pati spītīgi nevēlas atzīt, ka bija iemesls šai rupjajai sarakstei! Tas, ka tālāk administrators bija rupjš, tas skaidrs, bet Ieva tomēr to izraisīja ar savu "nūģīgo" dabu! Tas pat parastam lauku vecim ir saskatāms ar neapbruņotu aci! Un nav nekāda problēma informēt klientus par papildus bonusiem! Ja to kāds nevēlēs, tad viņš to vienkārši neizvēlas - nevis uzvedas kā nūģis!

    AtbildētDzēst
  8. Defaults variants - kā kautko "pa lēto" vai "na haļavu" tad visi laimīgi, kā nav pa prātam tad jāsāk cepties.
    Nepareizais objekts un drīzāk arī nepareizais avots kur, ar ko un pret ko cīnīties. Gribās plēsties - ej piesienies mūsu "varenajiem". A šeit šķiet ka vienkārši uzbrauci ne pa tēmu, tuklāt pati to saproti, bet sev kā attaisnojumu meklē atbalstu citos - savā blogā. Piekrītu aviobiļetēm: nepatīk - neseko, jo TEV Ieva tas, ka tu vari sekot ir tikai privilēģija nevis pašsaprotamas tiesības.

    AtbildētDzēst
  9. Izskatās, ka kādam dzīvē ir pietiekami garlaicīgi, lai uztrauktos par tādiem sūdiem. Archijs

    AtbildētDzēst
  10. Šis ir blogs par dažādiem mārketinga jautājumiem un viens no tiem ir komunikācija ar klientu. Ja kāds jautājums par mārketingu man personīgi šķitīs svarīgs, tad par to te būs stāsts.

    AtbildētDzēst
  11. Paldies par padomu, tikko atsekoju. Jāsaka, ka piekrītu autorei - jau labu laiki mani mulsināja kaut kāds tēmētajam (targeted) kontam neatbilstošs spams. Lai arī autores izvēlētais piemērs nav tas labākais, turpat ir desmitiem citu iemeslu, lai iebilstu pret notiekošo. https://twitter.com/aviobiletes/status/299924557106655233

    AtbildētDzēst
  12. Gan tas, gan kirila piedāvātais twīts ir par tēmu. Jūs varētu sākt cepties, ja viņš caur to kontu sāktu piedāvā ātro kredītu akcijas :) Šādā veidā viņš tikai piesaistīs jaunus sekotājus. Par atbildi piekrītu, nevajadzētu tādā tonī atbildēt !

    AtbildētDzēst
  13. Sveiki visiem, es esmu Abdur Razzaq, es dzīvoju Losandželosā. Es vēlos dalīties ar šo lielisko liecību par to, kā es saņēmu savu aizdevumu no aizdevumu kredītiestādēm, kad viņi mūs izmeta no mūsu mājas, kad es vairs nevarēju samaksāt savus rēķinus. , pēc tam, kad mani aplaupīja dažādi tiešsaistes uzņēmumi un mana banka un citas krājaizdevu sabiedrības, kuras es apmeklēju, man atteica aizdevumu. Manus bērnus pieskatīja saimnieks, es biju viena uz ielas. Līdz kādu dienu ignorēju kādu vecu kolēģi, kurš mani iepazīstināja ar Kredītu kredītiestādēm. Sākumā es viņai teicu, ka viņa nav gatava uzņemties risku aizņemties citu kredītu internetā, taču viņa man apliecināja, ka par tiem ir saņēmusi manu aizdevumu. Labāk padomājot, es paņēmu mājasdarbu dēļ, nokārtoju testu un pieteicos aizdevumam, par laimi, es saņēmu aizdevumu USD 50 000,00 no (loancreditinstitutions00@gmail.com). Ar prieku uzņemos risku un piesakos aizdevumam. Mani bērni tika atgriezti, un tagad man pieder māja un uzņēmums. Es pateicos kredītu kredītiestādēm par manas dzīves jēgas piešķiršanu, kad es zaudēju visas cerības. Varat arī sazināties ar viņiem caur WhatsApp (+393512114999)

    AtbildētDzēst
  14. Es nekad nedomāju, ka publicēšu šo ziņojumu. Notika liela lieta, kas mainīja manu pasauli. Saņēmu kredītu, veiksmīgi nomaksāju parādus. dzīve šobrīd jūtas labi. Es biju parādā, man steidzami vajadzēja naudu. Vairāki tiešsaistes uzņēmumi, ar kuriem sazinājos, nevarēja man piedāvāt naudu, jo nevarēju samaksāt apstrādes maksu. mana draudzene Emīlija mani atsauca uz lapofunding960@gmail.com, es pieteicos un parakstīju viņu līgumu ar advokātu. ja jums ir nepieciešams godīgs uzņēmums, kuram varat uzticēties, lai pieteiktos kredītam, ļoti iesaku sazināties ar lapofunding960@gmail.com

    AtbildētDzēst
  15. Sveiki,

    Vai meklējat likumīgu aizdevumu?
    Vai jūsu bankas jums ir atteikušās?
    Viena vai otra iemesla dēļ jums ir vajadzīga nauda.
    Tu esi sirsnīgs un godīgs
    Vai jums ir nepieciešams kredīts, lai nomaksātu parādus, rēķinus vai īstenotu projektu?
    Jums vienmēr ir iespēja.
    Turklāt mēs piedāvājam aizdevumus ātri un uzticami ar gada procentu likmi 2%. Mēs esam uzticami
    Ja jūs interesē, lūdzu, nevilcinieties sazināties ar mums tieši.
    E-pasts: lapofunding960@outlook.com

    AtbildētDzēst
  16. Laba diena katram! Es vēlos izmantot šo mediju, lai pastāstītu jums par godīgu aizdevuma uzņēmumu, kas man palīdzēja saņemt komerciālu aizdevumu ar saprotamiem noteikumiem. viņi piedāvā visu veidu aizdevumus.
    Saziņas e-pasts: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447300508785






    Laba diena katram! Es vēlos izmantot šo mediju, lai pastāstītu jums par godīgu aizdevuma uzņēmumu, kas man palīdzēja saņemt komerciālu aizdevumu ar saprotamiem noteikumiem. viņi piedāvā visu veidu aizdevumus.
    Saziņas e-pasts: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447300508785

    AtbildētDzēst