pirmdiena, 2013. gada 17. jūnijs

Un cik bieži Tu ieskaties telefonugrāmatā?

Šodienas sarunā ar reklāmas pārdevēju secināju, ka nu reiz ir pienākusi tā diena. Es patiešām vairs nesaprotu, kāda jēga ir biezajām drukātajām gadagrāmatām cietajos vākos, praktisko padomu katalogiem un galu galā arī telefona grāmatām. Ja tās vienkārši ražotu kāds labdaris man neizprotamu iemeslu dēļ, viss ok. Bet ir milzum liels skaits reklāmdevēju, kas ir gatavi maksāt naudu, lai būtu uz gadagrāmatas cietā vāka! 

Kāpēc uzņēmumam būtu jāizvieto reklāma gadagrāmatā? Tāpēc, ka tā iznāk jau 19 gadus un ir kļuvusi par nozari raksturojošu mediju - man paskaidro reklāmas konsultante. Labi, bet cik vairāk es pārdošu? Vai kā celsies zīmola vērtība? Tiešām interesanti būtu aprunāties ar uzņēmumiems, kas visus šos 19 gadus ir ievietojuši informāciju šajā un citos katalogos. Un viņi to dara joprojām, jo pieradums, ticība pasakām vai vēl kādi citi iemesli.

Kurš vēl vispār iedomājas meklēt informāciju katalogā? Interneta meklētājs, uzziņu birojs - tā ir pirmā izvēle, kas ienāk prātā gandrīz jebkuram. Pat kaimiņmājas telefona numuru oma laukos diezin vai meklēs telefona grāmatā, jo visus nepieciešamos numurus mazbērni ir saprogrammējuši viņas mobilajā telefonā. Līdz ar to mani nepamet sajūta, ka šāda veida projekti ir vienkārša peļņas gūšanas iespēja atsevišķiem uzņēmumiem, kam nauda šādi nāk pa ierasto taciņu - nav nozīmes mainīties. Un sanāk, ka uzņēmēji, kas atbalsta šos projektus, ar naudas devēji kādai acīgai un izdarīgai iniciatīvai, kas nedod nekādu labumu. Kā man pavisam nesenā sarunā klāstīja Firmas.lv reklāmas pārdošanas menedžere, kad jautāju par iemesliem, kāpēc uzņēmumam būtu jāslēdz līgums par maksas reklāmas izvietošanu - "nu ziniet, portāla uzturēšana kat ko maksā... Un tas tomēr visiem ir vajadzīgs. Un ja neviens nemaksās, tad portāls nevarēs pastāvēt..." Rezumējot - pērciet pļaujmašīnas, lai mūsu uzņēmums nebankrotē.

3 komentāri:

  1. Telefongrāmatās ir ērti atrast vajadzīgās nozares uzņēmumus. Daudz ērtāk nekā internetā. Internetā ir ērti atrast jebkādu citu informāciju, bet ne uzņēmumu uzziņas. Vismaz man ir slikta pieredze ar meklēšanu uzziņu portālos - tur ir reāla miskaste, veca informācija, meklētāji tur ir vienkārši slikti (tas pats attiecas uz Googli) Telefonu grāmatās informācija tiek aktualizēta ar katru jaunu grāmatu. Reklāma uz grāmatu vākiem? Tās grāmatas laikam vismaz gadu ir aktuālas un tās ir visur, bet reklāma avīzēs ir viendienītes, internetā - cik nu ilgi tā ir apmaksāta, bet diez vai kāds maksā par reklāmu internetā, kas ir redzama nepārtraukti vienu gadu. P.S. Es neesmu saistīts ar telefongrāmatu biznesu.

    AtbildētDzēst
  2. Vairākus gadus šādu grāmatu neesmu rokās turējis. Zinu, ka grāmatas reklāmas laukumu pārdevēji ļoti labi pārdod, neskatoties uz to,ka cilvēku ieradumi meklēt informāciju ir mainījušies. Liela daļa reklāmdevēju piekrīt izvietot info, jo: atkal jaukā konsultante atnākusi, kā gan viņai atteikt šogad!

    AtbildētDzēst
  3. Paldies anonīmajam komentētājam - izrādās, ka tiešām šāda informācija ir vajadzīga. Par uzziņu portāliem - piekrītu. Manuprāt, tur ir koks ar diviem galiem - gribas, lai maksā par aktuālu informāciju, bet zaudē potenciālos lasītājus/zvanītājus ar to, ka nespēj piedāvāt precīzu un kvalitatīvu informāciju.
    Paldies arī Tev, Ģirt - piemērs par konsultanti ir vietā! Otrs populārākais viedoklis - mēs taču katru gadu esam likuši, kā nu tagad neliksim? :)

    AtbildētDzēst