Mans sestdienas rīta pārsteigums virtuālajā vidē - noklikšķināju uz banera, kas vēstīja par iespēju lidot uz Austrāliju ar Finnair. Jā, iespēja man ir, un vēl dāvanā apgleznots akmens.
Ir ārkārtīgi jauki saņemt dāvanas par pirkumu. Taču gudrākais pārdevējs vienmēr piedomās pie tā, lai dāvana būtu pamudinājums nopirkt. Šajā gadījumā, ja es nopērku biļeti par 900 latiem, vai apgleznots akmens ir adekvāta dāvana? Un vai fakts, ka dāvanā būs apgleznots akmens, mani pamudinās nopirkt biļeti? Uz šiem jautājumiem mana atbilde ir - nē!
Pieļāvu domu, ka nezinu par mākslinieci un varbūt šie akmeņi tiešām ir kāda ārkārtīgi vērtīga kolekcija. Protams, ievadīju Google mākslinieces vārdu un uzvārdu. Rezultāts ir mākslinieces profils Facebook un daudz dažādu linku uz šo akciju. Tiešām neuzskatu, ka tāpēc man jāpērk ceļojums par 900 latiem...
Akcija publicēta blogā ar nosaukumu "Biļetes blogo", kura uzturētājs ir ceļojumu aģentūra AIR TOUR. Uzdevu jautājumu Twiter vietnē par akcijas mērķi. Ja būs komentārs, pievienošu šeit. Pagaidām turpinu nebeigt brīnīties par cilvēku radošumu un nespēju orientēties uz pārdošanu.
PAPILDINĀTS.
Kā jau solīju, ja būs atbilde Tviterī, būs komentārs šeit. Un atbilde bija, kas ir vērtējams pozitīvi. Šeit atbilde: "@marketingfans Paldies par apskatu, Ieva! Akcijas mērķis tāds arī ir — dāvana. Domājam kā cilvēki, nevis kā brends http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2010/02/the-hidden-power-of-a-gift.html".
Tas patiešām priecē, ka cilvēki lasa Setu Godinu. Šajā ierakstā gan viņš runā par to, ka dāvanai kā tādai ir vērtība. Bet tur ir arī viens tāds teikums: "When done properly, gifts work like nothing else." Es gribētu uzsvērt vārdu "properly", kas nozīmē "pareizi". Tātad pareizi izvēlētai dāvanai ir nozīme. Un šeit es ieteiktu Jums domāt kā zīmolam nevis cilvēkam, jo Jums taču ir vajadzīgs biznesa nevis cilvēcīgs rezultāts. Ja cilvēkam par 900 latu vērtu pirkumu iedod dāvanā apgleznotu akmeni, nu nav sajūta, ka tas ir vērtīgi. Kā jau rakstīju ieriekš - šāda dāvana nv arī pamudinājums pirkt, līdz ar to Jūs no tā neiegūstat ne kā cilvēki, ne kā zīmols. Ja Jūsu biznesa rezultāti ir negaidīti, satriecoši, un pārsniedz jebkādas prognozes, tad dodiet ziņu. Droši vien vēl varam sarunu turpināt. Lai izdodas!
Ieva, paldies par apskatu un viedokli!
AtbildētDzēstTaču mēs uzskatām, ka gudrākais pārdevējs ir tieši tas, kurš nedomās par to, lai dāvana būtu pamudinājums nopirkt. Dāvanas nāk no sirds. ;)
Mēs būvējam attiecības ar saviem klientiem, un cenšamies domāt kā cilvēki, nevis kā brends.
Mārketinga cilvēkiem, te arī nedaudz no klasiķa Seta Godina kunga: http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2010/02/the-hidden-power-of-a-gift.html
AtbildētDzēst